vecka 12

3 månader idag.
Jag tänkte börja mitt nya liv idag.
Ett sundare gladare och bättre liv.
Köpte ett årskort på friskis och svettis förra veckan och vi tänkte ta första passet idag.
Jag tänkte städa min äckliga lägenhet som stinker ensamhet, sorg och svettiga mardrömmar.
Jag tänkte vaccinera mig mot svininfluesan.

Ingenting gick som planerat.

Jag sov till halv tolv, läste twilight4an till halv 1, åt frukost och facebookade till två och tvingade mig själv att ta en dusch.
Carro var sjuk och kunde inte träna.
Men hon hade tråkigt och ville ha sällskap i sin nya lya i linné.
Så jag pallrade mig ner till krokslätts vårdcentral för den där läskiga sputan.
Hela stället var fullt av föräldrar till barn under 5 och det stod skyltar överallt om riskgrupper och barn hit och dit.
Så jag tänkte att det kanske stod fel på hemsidan, att vi som inte tillhör riskgruppen eller är under fem får vaccinera sig.
så jag vände i dörren och rymde till spårvagnen, bort från allt folk bort från sprutan och nu dröjer det minst en vecka tills jag kan ta den där jefla sprutjäveln.
Lär ju bli sjuk innan dess känns det som.


Åkte till linné och handlade lite, var ju tvungen att äta.
Köpte en glutenfri pizza.
När kjag kom till carro och öppnade plasten luktade det förjävla äckligt! och JÄST! plus att pizzan gått i fyra delar.
Kollade datumet.091103
Och jag tog inget kvitto heller.
Så vi fick gå till willys och kolla om dom hade nåt annat att äta, men dom hade inte ens någon glutenhylla.
Det var helt enkelt inte meningen att jag skulle äta något idag.



Efter 1½ Film och paradise Hotel åkte jag hem.
Ja, jag kom till brunnsparken och innan jag hann gå av 1an såg jag hur 4an gick från sin hållplats.
Typiskt.
Gick så sakta jag kunde till hållplatsen och tittade upp mot tavlan.
28 minuter till nästa 4a.
Ni vet det är sånt som får mig att svämma över, det finns ingen hejd.
Väntade 9 minuter på 5an för att ta mig till korsvägen och hoppas på att en buss skulle komma tidigare.
Väl där
4an - 22 minuter
761 - 26 minuter

Andas. Ta en valium.


och så plötsligt från ingenstans, när det ser som mest grått och kallt ut i mitt liv, kommer en spårvagn.
Det var som om någon ville be mig att kämpa lite till.
och tro mig, jag vill verkligen och jag kämpar och kämpar och kämpar.

Nu är jag hungrig igen, som vanligt, men är för trött och hängig för att orka ta nåt, det finns väl inte så mycket att bara ta heller för den delen.
Vet ni var jag brukar göra när jag är trött och hängig och hungrig?
Titta på halv 8 hos mig på tv4play. Det är egentligen väldigt dumt när man är hungrig.
Men nämn någon jag gör som är särskilt smart.

Han har fortfarande inte hört av sig..
Tre veckor. av egoism eller svininfluensa?
Hur ska jag veta vad som händer om du inte kan tala om det för mig.

I vilket fall ska jag ta tag i mitt liv snart.
Jag har sökt en massa jobb, köpt gymkortet, och sett två fantastiska klänningar på nätet som jag bara måste ha..så fort jag hittar någon som kan bidra med ett betalkort, eftersom jag inte har något.

Ja, jag ska bättra mig, men inte idag, kanske inte heller i veckan men jag försöker verkligen.
Jag försöker  nog mer än många kan tänka sig.

Kommentarer
Postat av: tine

fortsätt kämpa gumman. det blir bättre (L) och du är stark

2009-11-17 @ 08:24:23
Postat av: Helga Olofsson

Jag är så glad att du har en sådan bra inställning nu!

Jag tänker på dig varje dag ^^ Jag längtar tills du kommer hit på fredag! <3

Detta är bara början, men med den här inställningen du har nu kommer det bara bli bättre härifrån! Fortsätt kämpa! Jag vet att du klarar det ^^

2009-11-17 @ 11:00:46
URL: http://helgasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0