Hoppande Lövspringråtta

Jag fick en sån flashback igår.
Niclas ropade och sa att han skulle visa en grej på datorn, nämnligen världens minsta däggdjur och jag satte mig tillrätta i hans knä.
När jag fick se detta lilla djuret så brister jag.
Det där ä'r ju DEN! Hoppande lövspringråttan, jag kommer ihåg den där dagen som om det var igår.
Jag gick i sexan och vi hade fått i uppgift av våran vikarie att skriva ett arbete om ett däggdjur.
Jag skulle skriva om elefanter och hade lånat en tjock bok på Mölndals Bibliotek som hette "All världens däggdjur"
Jag börjar bläddra i boken vid början av lektionen, och i min grupp med 5 bord sitter vi ganska tysta tills jag får upp sidan med detta djuret.
Det fanns liksom ingen hejd på mig, jag kunde inte sluta skratta, och jag visade mina klasskamrater i bordgruppen och dom kunde inte heller sluta skratta.
Våran vikarie blev jättearg för att vi störde resten av klassen och kom fram till mig för att säga till på skarpen.
"Jaja, förlåt" får jag ur mig, "men jag måste visa" Så visar jag upp bilden på den där lilla råttbollen med stora fötter och ögon som tar upp typ hela djuret, och våran vikarie, jag tror att han hette Johan eller något sånt, log och klappade mig axeln och gick och satte sig vid katedern.

http://www.youtube.com/watch?v=PJnn-wMPU9w

Sedan jag var 12 har jag flrsökt leta upp detta djuret men aldig lyckats, men nu. NU har jag hittat den.+

Kommentarer
Postat av: Helga

Haha! Helt störd! Ser ut som en blandning mellan en mus och en känguru typ :P

2009-05-31 @ 12:01:00
URL: http://helgasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0