Nu har det gått för långt

jag hade en så bra dag.
solen sken och vårkänslorna var på topp.
jobbet var roligt och jag var glad och ja, ni vet.
Så en kvart innan jag slutar jobbet kommer ännu en bomb.
Det har varit så mycket bomber sedan vår chef fick gå.
Och idag kom den fjärde uppsägningen.

Jag är så fruktansvärt arg, upprörd och ledsen.

Ingen har sagt något om att vi måste skära ner osv, men det 'är så uppenbart att det är därför.
Det är klart att det är lätt att avskeda den sista som fortfarande var provanställd.
Det kunde ha blivit vem som helst, och så blev det min pärla.
E, du ÄR bra, glöm aldrig det och ta inte åt dig av vad dom säger för vi vet allihop att allt är helt galet och att det kunde ha varit vemsomhelst.
Jag vill verkligen inte att du ska sluta hos oss.
Och jag vet att ingen annan av fröknarna vill det heller, för du är bäst!

Och förresten har jag fått glassplitter i fingret så den här dagen är en skitdag!


- Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0