2008

vet att jag inte skrivit på sjjukt länge och jag borde skärpa mig, verkligen.
skirver ju inte ens dagbok längre.

tänkte i detta inlägget summera lite av mitt år, 2008.
Jag tog ju faktikst 2 ganska stora steg under året, i både vuxenlivet och för mig som person.

JANUARI
ja tolvslaget till08 firades i rävekärr hos niclas syster Stina.
Sedan tog det inte många dagar innan jag och Nico fick vår första egna lägenhet.
Våran trea i Majorna som vi hyr i andra hand.
Niclas fick börja heltid med film på sitt jobb och jag var besviken på mina tretimmarspass på mcDonalds, mycket pga att resvägen tog lika lång tid till..och jag fick leva ganska snålt och tänka mycket på vad jag hade råd att köpa och inte.Vilket vad ganska stor omställnng i mitt liv,
shopoholic som man är.

fEBRUARI
Firade ettårsdag med Niclas i
var och hälsade på evelina nere i malmö

Fick ett reklamfilmsjobb för dailies.se som HOTSHOT spelade in.
Och spelade in lite då och då på andra avenyn under hela året.

Ja så gick några mörka kalla månader ch jag drog benen efter mig och var arg på allt som innebar McDonalds.
sökte massor av jobb..
APRIL
Var på en otroligt magisk konsert på scandinavien med världens bästa Håkan Hellström.
Fick mitt heltidsjobb på Fröken Olssons kafé och blev tokglad och sa upp mig från donken.

MAJ
Började jobba på Fröken Olsson och var sååååå nervös.
Sket i wendelsbergansökningen för att jag varken  var förberedd eller motiverad.

JUNI
Firade midsommar hos Stina och Niclas i Rävekärr, och det var skitväder och vi var utomhus hela natten=)

JULI
Jag fyllde år och vi fick vårat första(och än så länge) enda klagomål från en granne för att vi var brötiga på en tisdag
ja många fyllde år i juli, mormor, daniel, evelina, sophie, och Niclas.
På Niclas 20årsdag blev vi föräldrar till jack sparrow, kapten morgan och de 40 rövarna.
Dvs en mal, en snigel och en jävla massa fiskyngel.
Som tyvärr senare avled.
Men vi vårdar fortfarande tre (ganska så stora Nu) yngel nu i vårat ännu större akvarium med en ny mal samt 4 röda firrar.

Vi var på en dagsresa till ett soligt Danmark med Helga och och hennes (dåvarande) Niclas.
och hade hur trevligt som helst på båt, palmestarndet och i en nerkabbat bil.

Augusti
jag och Niclas firade 1½ år
Vi var och såg takida och Salem Al Fakir med våra favoritgrannar Johan Och Stina (som tyvärr har flyttat)
och sedan skulle vi ut och festa med peter siepen och niclas blev av med sitt visakort.

SEPTEMBER
Jag och Niclas var en vecka i Bulgarien.
varmt och skönt, fast jag lyckades såklart bli sjuk en heldag och mådde lite kass i några dagar.
Vi åkte parasailing vilket varen grymt härlig känsla!

Började mer och mer umgås med mina underbara jobbarkompisar
Ni är underbara allihop.

Jag och Li gick och såg på Håkan på liseberg.

OKTOBER
Jag fick mera ansvar på fröken olsson som stängningsansvarig och fick därmed en liten löneförhöjning=)
Fick en  statistroll i camilla Läckbergs "Stenhuggaren" och spelade in i två dagar, en  Göteborg och en i Fjällbacka.(November)
daniel fyllde 25 och firades med middag och sticky.

December
Farmor och farfar fyllde 75 och 80 och det firades med kusinträff hos dom!
Niclas  tog körkort.
Jag stressade som en gnu för att fixa inför julen.
Min första jul i egen lägenhet, fick därför köpa allt från scratch och det blev julgran advenstljusstakar och hela kitet.
Men fint blev det, och mycket julklappar blev det.
Var hemma med nico på julmorgonen, sedan hos kuinser på dagen och hos mor och far på kvällen, och sedan kom  nico och joinade.
En mysig julafton i Mölndal helt enkelt.
Fick ett playstation 3 med singstar av Nico. han är inteklok:p

Hade en reunion med bästaste teatrare från gymnasiet hos Denise,
en va de mysigaste efterlängtade kvällarna på länge, trots att några inte behagade att dyka upp.
Jag tycker om er Denise, Susanna, Sandra och Johannes.

Nyårsafton firades här hoss oss, med god mat, goda vänner ochmycket gott att dricka, singstar och kanske med det finaste tolvslaget många av oss hade sett.


Alltså Var  2008 ett år fullt av en massa nytt.
Ny lägenhet, nytt jobb, massor av nya vänner och ett gott nytt år.




Kommentarer
Postat av: li

åh, du och jag och håkan! sån himla tur att vi båda började på fröken olsson emma! :D

2009-01-13 @ 22:16:01
Postat av: evelina

gulli. det VAR det finaste tolvslaget EVER! riktigt nöjd med det, jag! :) åh, saknar dej. vi tänkte komma upp snart, jag o brudarna härnerifrån. då får du ha tid, annars kommer vi o våldgästar dej på jobbet ;) puuuuuuss

2009-01-15 @ 01:45:48
Postat av: Denise

Jag tycker om dig med! Nu hoppas vi bara att du hittar dig en lyxlägenhet med nya schyssta grannar! Puss och kram babe!

2009-01-15 @ 11:16:57
Postat av: Helga

Oj, jag visste inte att du fick Playstationet av Niclas?! Snacka om generöst! Jag trodde du fick det av dina föräldrar :P Haha.

Du sa nog bara att du fick det och så typ antog jag att du fick den av dem... eller så sa du det och så har jag glömt det eller inte hört det. Haha!

2009-01-15 @ 17:32:14
URL: http://helgasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0