Alla Hjärtans Dag

I lördags var det ju alla hjärtans dag.
Och dessutom min och Niclas 2årsdag, så jag hade tagit ledigt från jobbet för en heldag med honom.
Vi började med en glutenfri frukost på Moccatårtan (glutenfritt bageri/kafé på axel dahlströms torg)
Mums.
Köpte med oss två semlor hem också.
Handlade på ica och begav oss sedan tillbaka till majorna för att åka på apoteket och sedan på systmet.

väl hemma igen gjorde vi ett eget spa.
Bäddade upp alla täcken och filtar och kuddar vi hade på vardagsrumsgolvet.
Sedan började vi med att göra ansiktsmask på varann.
Vi letade upp recept för torr hy för mig, och fet hy till Nico.


För torr hy:
Mosa en banan, tillsätt 5-6 msk honung och lite vatten.

För fet hy:
skiva gurka och låt ligga en stund i pressad citronsaft (vi tog lime fr vi hade ingen citron)

Sedan tog vi en bad med doftljus!
Sedan lunchade vi med semlor och mosserande vin.
Det var första gången jag åt semlor så jag var som ett barn, trodde inte att jag skulle tycka om det, men det gjorde jag!

sedan hade vi manikyr/pedikyr och massage.
mmm=)

så började klockan bli mycket så vi började med maten.
3rätters.

Förrätt
Gratinerade chévremackor med honung och valnötter.

Varmrätt
Entrecote med potatisgratäng, svampsås och halloumisallad.

Dessert
Glass med hemgjorda maränger




Alla Hjärtans Dag-Drink (från Metro fast på mitt egna vis)
Ta några droppar sours rasberry
Fyll upp med Mosserande Vin, Toppa med gelehjärtan på tandpetare.

Fint va=)
Sedan var vi mättast ever och kunde inte röra oss ur soffan och Nico somnade som en stock.

Men vi hade en jättemyisg dag tyckte jag, trots att jag hade Megaont i magen!



Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som ni hade jättemysigt!

2009-02-16 @ 14:59:44
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Nis

Åhh va i är söööta! Gulligaste ever =)

2009-02-17 @ 14:40:58
Postat av: Helga

Låter supermysigt! :D

2009-02-18 @ 00:37:30
URL: http://helgasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0