fortsättning Paris

jag vet jag är seg men jag har lite mycket just nu.

Dag 2 i paris (eller 3 det beror på om man räknar med dagen vi kom fram)

Vi åkte till Eiffeltornet i regn och rusk.
Och inte nog med det så vart det strejk och eiffeltornet var stängt för bestigning!




och vi frös a lot (observera att jag fortfarande är förkyld sedan den dagen)

Sedan åt vi rätt äcklig mat på ett ställe nära för att sedan åka tillbaka till louvren och se om vi kunde gå in där istället.
Men det var flera mils kö typ och jag hade så FRUKTANSVÄRT ont i magen, tror aldrig jag haft nåt liknande. Kanske en gån och då har jag ändå ont i magen i snitt  5 dagar i veckan.
Så vi åkte till hotellet och kurerade i några timmar innan jag var redo för en kväll på stan.

Allt var superdyrt i de affärerna vi ändp kollat upp som skulle vara "moderata priser"
Vi hittade tillslut lite kläder på en affär som hette american appeal, hehe. jaja. kläder som kläder.


Helga utanför en grym affär med massa coola kläder (där inget kostade under 200 euro)



Sedan åt vi segt kött på nån musselrestaurang:p

DAG 3 (ELLER 4)

Disneyland!


det var en parad där som vi såg med alla figurerna


vi besteg ett träd som vi tog massa fina bilder ifrån

är det la petite mattsson som sitter där?



hehe denna bilden är så söt
förvirrad med en karta i handen liksom



den häftigaste berg och-dalbanan jag har åkt minsann

det här var iofs innan vi gick in, vi hade underskattat vädret rätt kraftigt,

sedan måste jag även visa detta.
Maten för allergiker på Disneyland var..VIDRIGT, så om du ska dit och inte tål något av detta:

ÄT HELLRE INTE ALLS (inte värt 190kr för mat och en dricka)




På kvällen gick vi mot montemartre för att äta.
Gic förbi dne stora kyrkogården.
scary.


så åt vi på en mysig restaurant och dom hade fina glas där.
hihi.

dagen efter åkte vi hem tidigt på morgonen.

det var det=
)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0