sockersug

Jag är så sötsugen, eller jag är sugen på allt möjligt.
Mat, efterätter, godis, kakor, anything.

Skulle äta lunch förut för att jag var hungrig och dte jag skrapade ihop från vårt inte så fulla kylskåp/frys var en omelett gjort på ett ägg, (dte var dte sista vi hade)
Några frysta champinjoner och lite riven ost som Helga glömt kvar vid något tillfälle.
Blev helt okej, men dte mättade inte min för nuvarande krävande mage.

Häromdagen när jag var hungrig lagade Niclas pasta med champinjonsås, gjort på turkisk yougurt istället för matlagningsgrädde.
Det gick att äta, men testa inte, ett tips bara!
Det var sött av dig att laga mat till mig i vilket fall Nico!

Ska iväg och jobba senare, är så trött på att jobba med kakor och bullar och annat gott. Och inte kunna äta ett skit.
Jag är trött på bakpotatis och sallader.
Och hemma har vi inte haft någon "riktig" mat på evigheter.
Dels för att vi inte har några pengar, förräns torsdag, dels för att Nico gå på endast nutrilett sedan resan och framförallt att jag nästan alltid jobbar kväll och då äter på jobbet.
Jag är så sugen på någon god gryta med ris, eller mammas fiskbiffar med potatismos.
Jag är sugen på paj, jag är sugen på morotskaka, på cheesecake, på äpplekaka.
På något gott bröd på morgonen.

I går var jag inne i staden på min lediga dag och tog en fika med Amanda på jobbet.
Jättemysigt. Vi var på ett kafé på vasa, mio tror jag det hette.
Där hade dom glutenfri daimtårta, inte särskilt hemlagad med tanke på att jag hittat den i frysdisken på ica ett antal ggr.
Men det var kul att fika för en gång skull, köpte också en milkeshake med banan och apelsin.
Supergod!



Jag ska nog rota i skafferiet igen.

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Stina

Fy va sånt är jobbigt! Att vara sugen och så finns det inget.. Hoppas du hittade något tillslut :)

2008-09-24 @ 13:10:22
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Stina

Hej. Du har en utmaning hos mig :)

2008-09-29 @ 06:52:21
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0