Mitt i smeten

"Ett våldsamt slagsmål mellan supportrar från holländska Feyenoord och bland annat supportrar från IFK Göteborg böljade på onsdagskvällen på gatorna i centrala Göteborg. Polisen sköt varningsskott efter en attack."

På Fröken Olssons Kafé - Samtidigt
Mandy går för att låsa dörrarna efter att vi stängt kafét kl. 22
M - Emma det låter jättekonstigt..
E- jaså? fortsätter att plocka in disken från borden.
M försöker låsa och öppnar dörren för att se varför dte inte går.
M - EMMA,DET ÄR SKOTTLOSSNING
Jag kommer ner och hör också hur det skriks och något som låter som pistolskott hörs uppifrån kungsportsplatsen.
Vi hör också sirener och någon svartklädd man kommer springandes längst vägen utanför cafét.

I detta skedet hade vi ingen som helst aning om vad som hade hänt, Och att det var polisen som sköt.
Vi gömde oss först i förrådet för att inte synas i fönstret i råd av polisen som vi hade kontakt med.
sedan inlåsta och livrädda på personaltoaletten.

Kom hem i säkerhet iallafall, med en taxi från kafet.
Men såhär dagen efter känns det fortfarande lite..skakigt.
Men det var tur ändå att historien inte var läskigare än såhär..
Att de som bråkade inte ville bråka med 2 småtjejer på ett café. men vad visste vi?

Jag ska ta igen mig framför tv innan jag ska till jobbet och ha ännu en stängning.
Hoppas inte kvällen blir lika dramatisk.


Emma

Kommentarer
Postat av: Helga

Usch! Gud vad läskigt!

2008-10-02 @ 17:27:04
Postat av: Nis

Men usch! Fy fan va rädd jag hade blivit!

2008-10-03 @ 11:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0