Nytt(igt)


Nytt år
Ny bostad
Nya vänner (och gamla)
Ny blogg
Nytt liv?


Allting känns väldigt nytt, har bott i Majorna sedan ca en månad tillbaka.
Sambos
Märkligt, helt plötsligt bor man tillsammans,
hans säng är min säng
Min lägenhet är hans lägenhet (och ingvars lägenhet, som tillfälligt bor i Korea).
Har inte riktigt kommit på hur man tar sid tid till sig själv när man har någon annan här hela tiden.
Tycker lixom det är jobbigt att lägga mig och läsa på kvällen för jag tycker synd om honom.
Men han gör ju saker utan mig..man lär sig nog tids nog..

Systemet är det gångavstånd till..känns ju bra, dom känner väl igen mig där snart..kan ju vara skönt iochförsig..så man slipper visa leg.

Fick igång min dator här igår..Har nästan fått krupp av att inte kunna använda den på nästan en månad.
Det måste vara nåt fel på vår lägenhet, vi har satt in 4 olika nätverk och alla verkar ha gått sönder så fort vi satt in dom i uttaget.eller så gillar inte teknik mig, som niclas uttryckte det.
Kanske är så.
Men nu är dte igång iallafall. Skönt.
Tv:n har fått spel den med. Den börjar bläddra genom kanalerna så fort man går över golvet, ibland räcker det med att man rör sig lite för mycket i soffan. Skumt.
Härommorgonen satte den på sig själv när jag gick igenom rummet. Hmm?

Jo men så jag har dte ganska bra.
Nära till systemet
Nära till pizzerian
1 minut till spårvagnen
4 olika frisörer "nere på hörnet" som alla konkurrerar genom att sänka priset..
Bor ihop med min älskling
Fick ett reklamjobb imorse..där jag tjänar mer än min månadslön på en dag! inte fel!
Jag har ett badkar..
extraknäcker på svt


minus är dock att mitt jobb (som håller på att ta livet av mig) ligger 1½ timme bort.
Det är dyrt som fan och har inte mycket kvar efter att hyran är betald.
jag har dålig lön
vi har ingenstans att hänga upp våra blöta kläder efter tvätt så vi har gjort hemmagjorda tvättlinor av sladdar vilket inte är så hemtrevligt:p
man måste laga mat varje dag..hur jobbigt är inte det? min fantasi är redan slut. www.arla.se - good shit!


Ingvar, dina växter har redan dött.

Har också kommit på hur bra det är med förfester.
Förfest eller fest överhuvudtaget = burkar överallt
och det betyder FETT MED PANT!
skitbra när man storhandlar på ICA.

så ni kan ju räkna med mycket förfester, eller varför inte filmkvällar och spelkvällar!


Kommentarer
Postat av: Denise

Jag tycker det låter som att du har ett ganska bra liv. Och film kvällar och förfester kommer det att bli =)

2008-02-06 @ 16:41:11
URL: http://Denisecarlford.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0